KAKO MIRIS UTIČE NA DIZAJN PARFEMSKE BOČICE

Veza dizajna parfemske bočice i kompozicije koja je u nju smeštena jasan je pokazatelj mirisnih nota na kojima se ona bazira. 

Dizajn bočice prvi je na udaru pogleda parfemskih konzumenata, zbog čega ne čudi što mu se pridaje toliko pažnje. On se temelji na specifičnom jeziku boja, koji parfemski brendovi savršeno razumeju, 
pažljivo odabranim dekorativnim elementima, kojima različite kuće nastoje da iskažu karakter svojih kreacija, te privuku pažnju publike –čak i pre nego što ona udahne prve mirisne molekule. 

MIRISNI AKORDI I DIZAJN BOČICE

Dakle, mirisna porodica startna je pozicija za odabir boje i ukrasnih elemenata bočice, a toliko je dokaza koji idu u prilog ovoj tvrdnji. 

Sveži i vodenasti mirisi

Sveži i vodenasti mirisi obično dolaze u jednostavnoj ambalaži, minimalističkog dizajna, zelenih i plavih tonova, čiji intenzitet varira, 
a koje verno otelotvoruju svežinu kompozicije koju nose. Armani Acqua Di Giò Homme Profondo parfemska voda, osvežavajuća i okrepljujuća kreacija kojoj note zelene mandarine i bergamota daju svežinu, dok joj kombinacija akorda lavande i ruzmarina osigurava muževni karakter, zapravo dočarava suštinu dubokog okeana, zbog čega dolazi u staklenoj, gotovo neprozirnoj mat tamnoplavoj boji. Kao kontrast intenzitetu misterioznih dubina, njena metalna kragna reflektuje svetlost. 

Dolce&Gabbana Light Blue Pour Femme toaletna voda, u čijim su gornjim notama jabuka, kedar, zvončić i sicilijanski limun, dok srednje čine bela ruža, bambus i jasmin, a donje ćilibar, mošus i kedar, odraz je sicilijanskog leta, pa je i bočica u koju je ona smeštena savršena dopuna teme. Izrađena od mat stakla, ona asocira na peščane obale, dok svetloplavi poklopac podseća na vedro mediteransko nebo i svežinu mora.

Dizajn bočice Versace Versense toaletne vode takođe oslikava suštinu mirisa – reč je o svežoj, živahnoj i sofisticiranoj kompoziciji. Crpeći inspiraciju iz privlačnosti Mediterana, elegantna svetlozelena nijansa mirisne tečnosti, čep sa Versace detaljima i kultni amblem Meduze udružuju se kako bi stvorili primamljivo, vizuelno remek-delo. 

Cvetne note

Dizajn parfemskih bočica karakterističnih za cvetne kompozicije često je nadahnut samim cvetovima. Ove bočice najčešće poseduju graciozne obline i dekorativne elemente koje dočaravaju eleganciju 
cvetnih latica. Meke pastelne nijanse i prozirno staklo odaju počast eteričnoj prirodi cveća, omogućavajući uvid u mirisnu tečnost koju sadrže. Njihovoj primamljivosti doprinose i cvetni elementi, poput poklopca u obliku pupoljaka, ili cveta „zarobljenog“ u samoj bočici –vizuelnog odraza karaktera same kompozicije.  

Ruho Flower By Kenzo Poppy Bouquet Woman cvetnog parfema u središte svoje dizajnerske priče stavlja cvet maka, udružen sa svežim mirisom nashi kruške koja uvodi živahni cvetni prasak, uz senzualnu mešavinu bugarske ruže i gardenije na bazi od bademovog drveta. 

Salvatore Ferragamo Giardini Di Seta unisex parfemska voda, inspirisana skrivenim baštama, dolazi u nežnoj ružičastoj bočici ukrašenoj cvećem i pticama, koja na prvi pogled verodostojno otkriva karakter svog sadržaja.

Cvetne note

Mirisni voćni koktel deluje živopisno i privlačno, baš kao i neodoljive bočice u kojima dolaze. Za njih je karakteristično crveno ruho, boje bobičastog voća – jagode, maline, kupine...

Bvlgari Omnia Coral cvetno-voćna kompozicija za žene, koja predstavlja harmoničnu kombinaciju cveta hibiskusa, lokvanja, sočnih godži bobica i slatkog nara, smeštena je u izuzetno neobičnu crveno-srebrnu bočicu. Dodatni razlog za odabir crvenog parfemskog ruha svakako je i činjenica da je ova toaletna voda inspirisana blistavim bojama retkih crvenih korala.

Boja bočice povezuje se i sa porukom koju određena kuća svojom mirisnom kreacijom želi da prenese. Na primer, snažan vizuelni identitet crvene boje naglašava vitalnost koja leži u samom jezgru filozofije parfema Armani Sì Passione. „Crvena kao znak vitalnosti, crvena kao signal strasti. Crvena kao dobronamerna i pozitivna,“ rekao je Giorgio Armani

Citrusne note

Citrusne, okrepljujuće i energične kreacije obično dolaze u žutom i narandžastom ruhu. S razlogom, svakako, dok oblik i dekorativni elementi bočice variraju, u zavisnosti od inspiracije koja se krije iza same parfmeske kreacije. 

Žuta boja bočice Versace Yellow Diamond Woman toaletne vode asocira na čistu i prozračnu, no svetlucavu i intenzivnu aromu koju nosi. Njeno ruho u obliku dijamanta ukazuje na luksuzni i ženstveni miris, koji se otvara svežinom limuna, bergamota, nerolija i šerbeta od kruške. U srcu kompozicije leže prozračni cvet narandže, frezija, mimoza i lokvanj, dok baza – satkana od ambera, dragocenog mošusa i drveta gvajaka – podseća na svetlucavi dragi kamen. Fasetirana površina bočice reflektuje svetlost iz svakog ugla, stvarajući zadivljujuću igru sjaja žutog dijamanta. 

Orijentalne note

Orijentalne kompozicije uglavnom su smeštene u crne, braon i zlatne bočice, koje odišu luksuzom. One najbolje otelotvoruju njihovu uzbudljivu prirodu. Osim toga, zlatna boja obično označava vanilu, koja je najčešća glavna nota ove grupe mirisa. 

Dolce&Gabbana The One EDP je topao, orijentalno-cvetni miris kojem note ambera daju slatkoću, dok se voćne note ličija savršeno stapaju sa zvezdom belog cveća – Bogorodičinim ljiljanom. Ovaj 
miris je primamljiv, moderan i glamurozan, ali sa daškom klasike, retro prizvuka. Namenjen je jedinstvenim ženama – divama, a – baš kao i njegovo ruho – odmah privlači pažnju. Luksuzna staklena bočica izrađena je u obliku elegantnog kvadrata, dok je zlatni poklopac tačka na i luksuzu, te obezbeđuje bočici ženstvenu eleganciju. 

Drvenasti mirisi

Za drvenaste i začinske mirisne akorde parfemske kuće najčešće birajutamnosmeđe, ljubičaste i crne tonove, te ih je po ruhu veoma lako prepoznati.

Mont Blanc Explorer Man, drvenasto-aromatično-kožni miris, dolazi u bočici oblog i valjkastog oblika od prozirnog stakla, obmotanoj odlično urađenom imitacijom crne saffiano kože. Na njoj je i prepoznatljiva Mont Blanc zvezda, koja se ponovo pojavljuje i na vrhu poklopca parfema. Kombinacija crne i sive boje izabrana je s ciljem – da pokaže spremnost da se krene u avanturu.Primera je zaista mnogo, a pitanje koje se nakon svega nameće samo jedno – ko bi rekao da bočica mirisa može da nam „kaže“ toliko toga o samoj kompoziciji, bez podizanja poklopca?!

Vezani članci

© Jasmin 2024. Sva prava zadržana Razvoj Smart Web. vrh strane